Funlus toteutti Google Ads – Tehotyöpaja -etäkoulutuksen eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille.
Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi. Lisäksi tutustutaan video/display/uudelleenmarkkinointi mainoksiin.
Oppiminen tapahtuu käytännön tehtävien kautta. Osallistujilla on käytössä verkkopalvelun kautta opasvideoita ja monipuolista materiaalia oppimisen tueksi (kuten shopping-mainoksia varten tarvittava tuotesyötepohja), joita voi hyödyntää omassa oppimisessa.
Koulutuksessa osallistujat rakentavat suoraan Google Ads -ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja siihen vähintään kolme mainosta. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi asiantuntijan opastuksella.
Koulutuksen tavoitteita
- Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
- Osaat rakentaa kampanjan, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
- Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
- Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
- Osaat tulkita mainosraportteja ja tehdä johtopäätöksiä optimointia varten niiden pohjalta.
Projektin tiedot
Referenssin nimi: Google Ads - Tehotyöpaja – Starttitaso
Asiakas: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy / Digiportaat -hanke
Toimiala: Korkea-asteen koulutus yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa
Ajankohta: 6.10.2021 & 14.10.2021
Yhteyshenkilö: Anna-Maija Hunter
Referenssin laajuus: 2 pv