Verkkokaupan tiekartta
| Ensimmäisessä moduulissa otetaan haltuun verkkopalvelun hankintaan ja uudistamiseen liittyvän projektin punaiset langat. Tutustutaan vaatimusmäärittelyn merkitykseen ja käyttäjälähtöiseen suunnitteluun. Lisäksi huomioidaan käytössä olevat resurssit ja niiden ulkoistustarve (esim kuvien, sisältöjen hankinta). Myös projektinjohtamiseen otetaan kantaa lean, scrum, itil kehyksien näkökulmasta.
|| Toisessa moduulissa tutustutaan teknisiin alustoihin ja vertaillaan erilaisten palveluntarjoajien hinnoittelumalleja ja palvelutasosopimuksia. Tutustutaan maksunvälittäjäorganisaatioihin ja automatisointiin esimerkiksi pakettikorttien tulostuksessa erilaisten logistiikkaratkaisujen kautta.
||| Kolmannessa moduulissa keskitytään käyttäjä/asiakaskokemukseen mm. luotettavuuden, käytettävyyden ja visuaalisen asemoinnin näkökulmasta. Otetaan kantaa myös turvallisuuteen ja tietosuoja-asetuksen tuomiin vaatimuksiin.
|||| Neljännessä moduulissa käydään verkkokaupan työkaluja asiakaspalveluun, automaatioon, seurantaan ja valvontaan ja tutustutaan verkkokaupan markkinointiin yleisesti. Päivät ovat käytännönläheisiä ja tekemällä opitaan.
Kurssi on suunnattu kaikille verkkopalveluista / verkkokaupoista kiinnostuneille yrittäjille ja toimihenkilöille. Kurssilla ei ole esitietovaatimuksia. Sopii erinomaisesti niille, jotka ovat suunnittelemassa tai mukana verkkopalvelun uudistamishankkeessa.
Koulutuksen jälkeen osallistujilla on selvä tiekartta, miten verkkopalvelun / verkkokaupan projektin voi viedä läpi ja välttää yleiset sudenkuopat matkan varrella. Koulutuksessa verkkopalvelun alustalla ei ole merkitystä ja voit hyötyä kurssin sisällöstä myös nykyistä verkkokauppaa kehittämällä. Ihannetilanteessa olet koulutuksen aikana suunnittelemassa tai toteuttamassa verkkokauppa tai -palveluprojektia.
Lisäksi käytössä on verkko-oppimisympäristö Moodlessa jaettava materiaali. Välitehtävät ja tavoitteet asetetaan opiskelija kohtaisesti kokoontumisten välillä.
Osallistujille tullaan kurssin aikana tarjoamaan myös mahdollisuus vuorovaikutteiseen oppimiseen ja vuorovaikutteiseen palautteeseen/ohjaukseen käyttämällä tarkoitukseen sopivia sovelluksia.
Projektin tiedot
Referenssin nimi: Verkkokaupan tiekartta
Asiakas:
Toimiala:
Ajankohta: Iisalmi 12.9.2019 klo 17-20.30
Yhteyshenkilö: Tuija Kokkonen
Referenssin laajuus: 4 x 0,5pv