Funlus toteutti Ensi askeleet hakusanamainontaan ja Google Adsiin -etäkoulutuksen eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille.
Osallistuvat yritykset ja yksinyrittäjät olivat jo ottaneet ensiaskeleet verkkonäkyvyydessä, mutta tavoittelivat nyt seuraavaa tasoa. Koulutuksen tavoitteena oli auttaa heitä kehittämään osaamistaan ja hyödyntämään Google Ads -mainontaa entistä tehokkaammin liiketoiminnallisen hyödyn saavuttamiseksi.
Koulutuksen tavoitteet:
- Ottaa käyttöön Google Ads -digityökalu kustannustehokkaasti ja ammattimaisesti.
- Koulutuksen jälkeen yrityksellä on Google Ads -tili, jossa on luotu vähintään yksi kampanja, yksi mainosryhmä ja kolme optimoitua mainosta.
Koulutuksen hyödyt:
- Parhaiden käytäntöjen mukainen tilirakenne helpottaa käyttöä ja säästää kustannuksia.
- Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
- Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
- Tunnet kampanjan rakenteen, osaat valita tavoitteeseen sopivan kampanjatyypin, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
- Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
Projektin tiedot
Referenssin nimi: Ensi askeleet hakusanamainontaan ja Google Adsiin
Asiakas: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy / Digiportaat -hanke
Toimiala: 85420 Korkea-asteen koulutus yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa
Ajankohta: 11.4.2024 & 18.4.2024
Yhteyshenkilö: Saara Pylvänäinen
Referenssin laajuus: 2 pv