Data haltuun! Kerää ja hyödynnä asiakastietoa
Asiakaspalvelussa keräämme jatkuvasti dataa asiakkaistamme. Tätä dataa voidaan tallentaa erilaisiin järjestelmiin tai sitten se jää muistinvaraiseksi. Yleiseksi haasteeksi kuitenkin tulee se, miten tätä dataa hyödyntämällä saadaan lisättyä asiakasymmärrystä ja parannettua resurssien käyttöä. Tässä koulutuksessa tutustutaan tämän datan hyödyntämiseen segmentoinnin kautta. Tavoitteena on tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä, mitä ovat minun kannattavimmat asiakasryhmät. Miten suunnittelen sopivia palvelukanavia erityyppisille asiakasryhmille kustannustehokkaasti? Miten kohdistan rajalliset resurssit tehokkaammin liiketoiminnan näkökulmasta? Miten voit palvella erilaisia asiakasryhmiä?
Kurssilla hyödynnetään yritysten omaa asiakasdataa ja harjoitustehtävät voidaan tehdä omaan yritykseen liittyen. Lisäksi tutustutaan kahteen maksuttomaan CRM ohjelmistoon (Hubspot ja Taimer). Lisäksi koulutuksessa puhutaan tietosuoja-asetuksen tuomista velvoitteista asiakastiedon keräämiseen.
Osallistujille tullaan kurssin aikana tarjoamaan myös mahdollisuus vuorovaikutteiseen oppimiseen ja palautteeseen/ohjaukseen käyttämällä tarkoitukseen sopivia sovelluksia.
Projektin tiedot
Referenssin nimi: Data haltuun! Kerää ja hyödynnä asiakastietoa
Asiakas:
Toimiala:
Ajankohta: 4.12. klo 17-20.30
Yhteyshenkilö: Jaana Kapustamäki
Referenssin laajuus: 0,5pv