Verkkokaupan tiekartta
Koulutuksen jälkeen osallistujilla on selvä tiekartta, miten verkkopalvelun / verkkokaupan projektin voi viedä läpi ja välttää yleiset sudenkuopat matkan varrella. Koulutuksessa verkkopalvelun / verkkokaupan-alustalla ei ole merkitystä ja voit hyötyä kurssin sisällöstä myös nykyistä verkkokauppaa kehittämällä. Ihannetilanteessa olet koulutuksen aikana suunnittelemassa ja/tai toteuttamassa verkkokauppa / verkkopalveluprojektia.
Ensimmäisessä moduulissa otetaan haltuun verkkopalvelun hankintaan ja uudistamiseen liittyvän projektin punaiset langat. Tutustutaan vaatimusmäärittelyn merkitykseen ja käyttäjälähtöiseen suunnitteluun. Lisäksi huomioidaan käytössä olevat resurssit ja niiden ulkoistustarve (esim kuvien, sisältöjen hankinta). Myös projektinjohtamiseen otetaan kantaa lean, scrum, itil kehyksien näkökulmasta.
Toisessa moduulissa tutustutaan teknisiin alustoihin ja vertaillaan erilaisten palveluntarjoajien hinnoittelumalleja ja palvelutasosopimuksia. Tutustutaan maksunvälittäjäorganisaatioihin ja automatisointiin esimerkiksi pakettikorttien tulostuksessa erilaisten logistiikka ratkaisujen kautta.
Kolmannessa moduulissa keskitytään käyttäjä/asiakaskokemukseen mm. luotettavuuden, käytettävyyden ja visuaalisen asemoinnin näkökulmasta. Otetaan kantaa myös turvallisuuteen ja tietosuoja-asetuksen tuomiin vaatimuksiin.
Neljännessä moduulissa käydään verkkokaupan työkaluja asiakaspalveluun, automaatioon, seurantaan ja valvontaan ja tutustutaan verkkokaupan markkinointiin yleisesti. Päivät ovat erittäin käytännönläheisiä ja tekemällä opitaan.
Projektin tiedot
Referenssin nimi: Verkkokaupan tiekartta
Asiakas:
Toimiala:
Ajankohta: Suonenjoki 28.8.2019 klo 17-20.30
Yhteyshenkilö: Jaana Kapustamäki
Referenssin laajuus: 4 x 0,5pv