Uudelleenmarkkinointi (remarketing) – kuinka se toimii ja miksi se kannattaa?
Uudelleenmarkkinointi on keino muistuttaa asiakkaita tuotteista tai palveluista, joista he ovat jo olleet kiinnostuneita. Tähän hyödynnetään esimerkiksi asiakaskortin ostohistoriaa, evästeiden keräämää selausdataa tai älylaitteiden kautta saatua tietoa. Näin mainokset voidaan kohdistaa juuri niille henkilöille, joilla on suurin todennäköisyys tehdä ostopäätös.
Käytännössä uudelleenmarkkinointi näkyy usein niin, että tietyt mainokset “seuraavat” asiakasta eri verkkosivustoilla ja sosiaalisen median kanavissa. Taustalla on ajatus, että mainos on hyödyllisempi, kun se osuu yhteen käyttäjän todellisen mielenkiinnon kanssa. Tämä voi helpottaa ostopäätöstä, sillä asiakas törmää tuotteisiin tai palveluihin, jotka saattavat olla hänelle tarpeellisia.
Miten uudelleenmarkkinointi näkyy asiakkaalle Metassa?
Metan (Facebook, Instagram) alustoilla uudelleenmarkkinointi näkyy kohdennettuina mainoksina uutisvirrassa, tarinoissa ja Reels-videoiden välissä. Kun asiakas on vieraillut verkkosivustolla tai tehnyt ostoksia asiakaskortilla, Meta hyödyntää evästeitä ja seurantapikseleitä tunnistaakseen kiinnostuksen kohteet.
Asiakas saattaa nähdä mainoksia aiemmin katsomistaan tuotteista tai tarjouksia, jotka kannustavat palaamaan ostoksille. Dynaamiset mainokset voivat näyttää juuri ne tuotteet, jotka jäivät ostoskoriin, tai muistuttaa keskeneräisestä ostoksesta.
Kohdennettua mainontaa asiakaslähtöisesti
Yrityksille uudelleenmarkkinointi tarjoaa kohdennetumpaa ja tuloksellisempaa mainontaa. Kun viesti on osuva, se lisää ostohalukkuutta ja voi tuoda enemmän asiakaskontakteja. Samalla kannattaa huolehtia siitä, että tiedonkeruusta ja sen käyttötarkoituksista kerrotaan avoimesti. Läpinäkyvyys lisää asiakkaan luottamusta ja varmistaa, että sekä yritys että asiakas hyötyvät uudelleenmarkkinoinnista mahdollisimman paljon.
Jos haluat käynnistää remarketingin tehokkaasti ja varmistaa, että se toimii oikein, ota yhteyttä myynti@funlus.fi tai pyydä tarjous. Autamme suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjan, joka tuo tuloksia ja tavoittaa oikean kohdeyleisön.
Kirjoittajasta

Janne Puhto
FM, datanomi
050 556 8875
janne[at]funlus.fi
https://www.linkedin.com/in/janne-puhto-58bb705b/
Ota yhteyttä asiantuntijaamme
Markus Aho
Asiantuntija
050 585 6005
markus.aho[at]funlus.fi
Google Ads koulutukset ja räätälöidyt paketit
Voit pyytää tarjousta erilaisiin projekteihin, jotka eivät istu valmiisiin Google-mainontapaketteihin. Esimerkiksi suuret yritykset joiden mediabudjetti on yli 2000 euroa kuukaudessa. Olemme pitäneet koulutuksia Google Adsin käytöstä ja pystymme optimoimaan kampanjoita tuloksen kannalta. Voimme myös avata sinulle uuden tilin, jos olet saanut Googlelta esimerkiksi tarjoussetelin. Ota yhteyttä niin keskustellaan mahdollisuuksista lisää.