Funlus toteutti Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n Arvo-hankkeelle digitaalisen mainonnan verkkokurssin Moodle-alustalle. Kurssille osallistui hankkeessa mukana olevia hyvinvointialan yrityksiä.
Verkkokurssin sisältö:
Johdanto digimarkkinointiin (Moduuli 1)
- Mitä digimarkkinointi on?
- Digimarkkinoinnin kentän kuva, selitys eri kanavista
- Digimarkkinoinnin hyödyt & digimarkkinoinnin haasteet
- Arvopohjainen digimarkkinointi
- Tavoitteellisuus digimarkkinoinnissa,
- SMART -tavoitteet ja niiden asettaminen
- Miten digimarkkinointi voi tukea yrityksen strategisia tavoitteita?
- Inbound-/outbound markkinointistrategiat, kilpailija-analyysi, asiakasymmärrys ja asiakaslähtöisyys (asiakaspolku)
- Build or buy konsepti: mitä tehdä itse ja mitä kannattaa ulkoistaa
- Toimeksiantopohjat digimarkkinointiin
Digimarkkinoinnin strategia (Moduuli 2)
- Strateginen markkinointi ja strategiaprosessi
- Digi-/digimarkkinoinnin strategiset tavoitteet (johdettuna liiketoiminnan strategisista tavoitteista), mittarit
- Toimenpidesuunnitelma, vastuut, roolit, aikataulut, resurssit, budjetit
- Edistyneet digimarkkinoinnin alustat, arvolupaus ja asiakasajattelu, asiakashankinta
- Sisältösuunnitelman tuotanto ja aikataulutus
- Miksi kävijäseuranta?
Digitaalisen mainonnan työkalut (Moduuli 3)
- Linkedin markkinoinnin perusteet
- Facebook markkinoinnin perusteet
- Instagram markkinoinnin perusteet
- Google Ads markkinoinnin perusteet
- Sähköpostimarkkinoinnin perusteet
- Kampanjaseuranta ja onnistumisen mittaamisen perusteet
- Vaikuttajamarkkinoinnin perusteet
- Saavutettavuuden arviointi digimainonnassa perusteet
”Parasta Markuksen kanssa tehdyssä yhteistyössä on hänen ymmärrys myös hanketoiminnasta ja oma-aloitteisia ehdotuksia esimerkiksi raportoinnin ylläpidon ja yhteisten julkaisujen tekemisiin on tullut nimenomaan hänen puoleltaan. Lisäksi tietenkin Funluksen itsetuotetut materiaalit esim. verkkokurssilla ovat olleet kohderyhmälle räätälöityjä ja jopa brändättyjä, joka lisää heti luotettavuutta ja ammattitaidon tunnetta.”
Mira Häyrinen, projektipäällikkö, Arvo-hanke, Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy
Projektin tiedot
Referenssin nimi: ARVO-hanke
Asiakas: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy
Toimiala: Korkea-asteen koulutus yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa
Ajankohta: 2023 kevät
Yhteyshenkilö: Mira Häyrynen
Referenssin laajuus: Videomateriaalia noin 8 tuntia.